Türkiye’nin en değerli markası belli oldu: 2,6 milyar dolar

Türkiye’nin En Değerli Markaları Açıklandı: THY Yine İlk Sırada

Brand Finance’ın yaptığı araştırmaya göre Türkiye’de en yüksek marka değerine sahip şirketler belirlendi. Türk Hava Yolları (THY), 2 milyar 266 milyon dolarlık marka değeriyle zirvede yer aldı.

Ulusal haber ajansı AA’nın bildirdiğine göre, uluslararası marka değerlendirme kuruluşu Brand Finance, Türkiye’nin en değerli markalarını belirlemek amacıyla 2007 yılından bu yana düzenli olarak araştırmalar yapıyor. Brand Finance tarafından gerçekleştirilen ve “Türkiye’nin En Değerli Markaları-Türkiye 125” adı verilen 2025 yılı araştırması tamamlandı. Önceki yıllarda 100 markayı içeren liste, halka açık olan markaların artmasıyla birlikte 125’e çıkarıldı.

THY, 2 milyar 266 milyon dolarlık marka değeriyle uzun yıllardır olduğu gibi listenin başında yer aldı.

Yerini İş Bankası’na Kaptıran Vestel

İkinci sırayı 1 milyar 645 milyon dolarlık marka değeriyle Arçelik elde etti. İş Bankası, 1 milyar 240 milyon dolarla bir sıra atlayarak üçüncü sıraya yerleşti.

Geçtiğimiz yıl üçüncü olan Vestel ise bir basamak gerileyerek 928 milyon dolarlık marka değeriyle dördüncü sıraya geriledi.

Ford Otosan 905 milyon dolarla beşinci, Ziraat Bankası 875 milyon dolarla altıncı, LC Waikiki 828 milyon dolarla yedinci, Garanti BBVA 721 milyon dolarla sekizinci, Yeni Rakı 590 milyon dolarla dokuzuncu, Vakıfbank ise 386 milyon dolarlık marka değeriyle onuncu sırada yer aldı.

Geçen yıl 20. sıradan listede yer alan Togg ise 179 milyon dolarlık marka değeriyle aynı sırayı korudu.

Listeye bu yıl dahil olan 24 yeni marka ise şunlar: Altınkılıç, Astor Enerji, Big Chefs, Bilkom, Bizim, Çelik Motor, Doğan Trend, Efor Çay, Eker, Eksun, Gezinomi, Hedef Filo, Hepsiburada, Mobiltel, Oba Makarna, Penta, Reeder, Sasa, Suwen, TV8, Trendyol, VBT Yazılım, VDF Filo ve Yiğit Akü.

Toplam Değer 17 Milyar Doları Geçti

Brand Finance Türkiye Direktörü Muhterem İlgüner, araştırma sonuçlarıyla ilgili yaptığı açıklamada, 125 markanın toplam değerinin geçen yıla göre yüzde 15,6 artarak 14,7 milyar dolardan 17 milyar dolara yükseldiğini belirtti. İlgüner, “Markalı yurt dışı satışlarını başarıyla sürdüren LC Waikiki, Mavi ve Koton gibi hazır giyim markalarının değeri artıyor. Bu durum sektörde markalaşmanın önemini de yansıtıyor.” dedi.

İlgüner, yeni markaların listeye eklenmesine de dikkat çekerek, “Bu yıl listeye 24 yeni marka dahil oldu. Mobilite, yazılım markaları listede artarak yer bulmaya başladı. Bu durum yapısal dönüşümün işareti olarak görülmelidir. Sektörel olarak Türk markalarının küresel alanda kabul görmesi sonucu ASELSAN, TUSAŞ gibi havacılık ve savunma sanayisi markaları değerlerini artırıyor.” açıklamalarında bulundu.

Brand Finance’ın araştırmasına göre, Türkiye’nin en değerli ilk 20 markası ve 2025 yılı marka değerleri şöyle:

Related Posts

Kira hesabınızı güncelleyin: Cebinizden artık %45 daha fazla çıkacak

Türkiye İstatistik Kurumu’nun (TÜİK) mayıs ayı enflasyon verilerini açıklamasıyla birlikte Haziran 2025’te konut kiralarına yapılabilecek azami zam oranı netleşti. Kiracılar ve ev sahipleri için merak edilen yeni zam oranı yüzde 45,80 oldu. Peki, bu oranla kiralar ne kadar artacak?

Ünlü analistten TCMB faiz indirimi tahmini!

Capital Economics, Türkiye’de faiz indiriminin beklenenden daha erken başlayabileceğine işaret etti. Son enflasyon verileri, Merkez Bankası’nın politika adımlarında değişiklik yapma olasılığını artırdı. Uzmanlar, piyasalardaki gelişmeleri dikkatle izliyor.

Brent petrol ralli yapıyor, motorine zam mı gelecek?

Akaryakıtta tabela en son 15 Mayıs’ta değişirken uzun süredir fiyat değişimi yaşanmıyor. Brent petroldeki dalgalanmanın etkisinde “Akaryakıta zam gelir mi?” diye merak edilirken bir süredir fiyatlar sabit. Ancak enflasyon verileri sonrası bir değişim …

Borsada düşüş sürüyor: BIST 100 endeksi 9.000’e yaklaştı! (2 Haziran 2025)

Günün ilk yarısında düşüş eğilimi gösteren BIST 100 endeksi, saat 13.00 itibarıyla önceki kapanışa göre 8,46 puan ve yüzde 0,09 azalarak 9.011,11 puana indi. Toplam işlem hacmi 28,6 milyar lira olarak gerçekleşti. Bankacılık endeksi yüzde 1,59 …

Faiz yarışı devam ediyor bir günlük getirisi 11 bin TL’yi aştı

Merkez Bankası’nın politika faizinde yukarı yönlü adımları ve Türk Lirası’na geçişi teşvik eden uygulamaları, yatırımcıların altın ve dövizden uzaklaşıp yeniden TL mevduata yönelmesine neden oldu.

Bankacılık sektörünün mevduatında artış

Bankacılık sektörünün toplam mevduatı, 23 Mayıs ile biten haftada önceki haftaya göre 83 milyar 487 milyon 390 bin lira artarak 23 trilyon 42 milyar 31 milyon 772 bin liraya yükseldi.